Terapi Alternatif Versus Perubatan Tradisional - Yang Satu adalah Terbaik Untuk Anda?

Terapi Alternatif Versus Perubatan Tradisional - Yang Satu adalah Terbaik Untuk Anda?

Ia tidak terlalu lama dahulu bahawa apabila orang jatuh sakit atau tidak berasa sihat, mereka hanya akan pergi ke doktor tradisional dan nasihat yang diberikan atau ubat untuk membantu mereka untuk menjadi lebih baik. Sekarang ramai orang dan juga mereka yang dalam bidang perubatan melihat manfaat terapi alternatif. Perubatan Timur adalah lebih tua daripada perubatan tradisional namun ramai tidak pasti mempercayai keberkesanannya. Hari ini, lebih ramai orang mencari faedah terapi alternatif untuk menangani pelbagai penyakit. Beberapa contoh ini terapi alternatif akan akupunktur atau akutekanan, terapi urut, makanan tambahan herba atau tambahan yang dibuat daripada mineral semula jadi seperti zeolite atau zeolit, vitamin dan meditasi.

Akupunktur telah membuktikan dirinya menjadi agak berkesan selama bertahun-tahun dan kini semakin popular dengan orang ramai. Ramai orang mempunyai gejala bermasalah lega atau dihapuskan melalui akupuntur atau akutekanan. Salah satu contohnya adalah seorang Doktor di Denver yang terutamanya menggunakan latihannya di akupuntur untuk melegakan atau menghapuskan reaksi alahan kepada manusia. Ramai pesakit muda mempunyai alahan susu yang teruk dan selepas beberapa sesi menggunakan akutekanan, dia benar-benar dihapuskan alahan sama sekali dan kini mereka boleh minum susu dan makan apa-apa dengan susu di dalamnya.

Terapi urut juga merupakan alternatif untuk orang yang mengalami kesakitan akibat kecederaan atau perkara-perkara lain seperti fibromyalgia atau penyakit neurologi. ramai orang digunakan untuk berfikir terapi urut kerana hanya sesuatu yang kaya akan lakukan untuk berehat dan memanjakan diri mereka sendiri. Sekarang manfaat daripada tisu dan pencetus titik dalam jenis urut telah terbukti untuk membantu dan juga menyembuhkan ramai orang. Salah satu pelanggan mengalami kecederaan belakang dan tidak boleh melakukan kerja dalam pembinaan tetapi selepas sesi terapi urut mingguan beliau dapat kembali bekerja dengan sakit banyak yang kurang.

Ubat-ubat herba atau berasaskan mineral telah wujud masa yang lama juga. Kini, ramai doktor tradisional yang menggabungkan penggunaan ubat holistik bersama-sama dengan ubat-ubatan tradisional kerana banyak yang telah terbukti untuk membantu gejala sama dengan baik sebagai ubat tradisional. Pada minggu ini, dilaporkan dalam berita bahawa ubat herba St John Wort telah terbukti berkesan sebagai antidepresan preskripsi oleh FDA. Salah satu contoh adalah mengenai seorang kanak-kanak kecil muda yang mengalami jangkitan telinga yang teruk sejak berusia bayi yang baru lahir. Dia mengambil antibiotik kerap untuk jangkitan ini. Sebelum pakar kanak-kanak beliau adalah untuk pembedahan meletakkan tiub dalam telinganya, beliau mencadangkan tablet herba holistik untuk mencuba. Mereka tidak perlu lagi ambil jangkitan beliau dan dielakkan pembedahan juga. Lain-lain ubat yang lebih baru yang ditawarkan adalah berdasarkan daripada mineral seperti zeolite atau zeolit. Ramai orang menggunakan ini untuk jumlah pembersihan badan berasa lebih baik atau mungkin untuk mengubati perkara-perkara yang ubat-ubatan tradisional tidak boleh lakukan.

Adalah penting bagi anda untuk sentiasa proaktif mengenai kesihatan anda. Jika ini bermakna mengambil lihat pada terapi alternatif, maka penyelidikan mereka dan berbincang dengan profesional perubatan pertama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar