Minyak Lavender - pelbagai menakjubkan Kegunaan

Minyak Lavender - pelbagai menakjubkan Kegunaan

Minyak Lavender telah lama bernilai bukan sahaja untuk, bau segar manis, tetapi juga untuk hartanah terapeutiknya. Sejarahnya kembali sekurang-kurangnya sejauh Empayar Rom di mana lavender telah digunakan untuk menyegarkan air basuhan dan minyak telah digunakan untuk merawat luka pertempuran. Pada zaman moden minyak lavender mempunyai banyak kegunaan dari aromaterapi untuk bau untuk produk mandi. Belajar mengenai ini bahan semulajadi yang menakjubkan dari kilang untuk produk.

Apakah ia? - Minyak Lavender adalah minyak pati tumbuhan lavender, berasal dari batang (gagang bunga) dan bunga. Bahan tumbuhan adalah tertakluk kepada proses penyulingan wap yang menghasilkan hydrosol lavender dan minyak.

Di manakah ia datang? - Lavender tumbuh dengan baik di pelbagai jenis iklim dan boleh didapati di banyak tempat di dunia. Ia tumbuh liar di beberapa negara Mediterranean, dan terdapat banyak ladang lavender di kawasan ini. Provence, Perancis terkenal dengan ladang lavender dan perayaan-perayaan. Lain-lain yang menawarkan penginapan berkualiti besar pengeluaran termasuk Australia, New Zealand, dan Amerika Syarikat.

Bagaimana ia digunakan? - Pilihan luas kegunaan untuk minyak ini luar biasa adalah benar-benar menakjubkan, tetapi boleh dibahagikan kepada dua kategori yang luas: Terapeutik dan aroma.

Aplikasi terapeutik - Lavender mungkin minyak pati yang paling biasa digunakan dalam aromaterapi, yang merupakan satu kaedah rawatan alternatif yang menggunakan minyak pati. Bernafas aroma lavender telah terbukti mempunyai kesan menenangkan pada ramai orang dan sering digunakan untuk insomnia. Aroma sering diedarkan menggunakan peresap atau pembakar, tetapi anda boleh menikmati faedah dengan hanya meletakkan beberapa titik minyak lavender dalam air mandi anda atau kapas untuk duduk di sisi katil anda.

Minyak Lavender mempunyai sakit membunuh ciri-ciri dan memberikan kelegaan sementara daripada sakit sendi. Menggosok minyak terus ke dalam boleh membantu meringankan kanak-kanak "kesakitan yang semakin meningkat" atau artritis yang sederhana.

Sifat-sifat antibiotik lavender membuat minyak tempat yang hebat semula jadi untuk mencegah jangkitan pada luka-luka kecil dan terbakar. Hanya memohon minyak terus kepada luka dan menghargai kedua-dua pembunuhan kesakitan dan kuman membunuh kesan.

Lavender Scent - Lavender mempunyai bau terutama gula dan minyak telah digunakan selama beratus-ratus jika tidak beribu-ribu tahun sebagai aroma menyeronokkan. Aroma lavender boleh didapati dalam pelbagai produk, daripada sabun dan losyen untuk penyegar udara. Lavender adalah aroma kegemaran di spa-spa, dan merupakan komponen utama minyak urut banyak dan krim muka. Scrub gula Lavender dan scrub garam adalah cara yang baik untuk terkelupas kulit sambil menikmati aroma yang menenangkan.

Ini kegunaan minyak lavender adalah tetapi beberapa daripada banyak cara yang kita boleh mengambil kesempatan daripada aroma dan kesihatan faedah yang menarik. Ia benar-benar adalah salah satu nikmat mudah untuk alam semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar