Terapi Seni Halus - Lebih Daripada Hanya Satu lagi Pretty Face

Terapi Seni Halus - Lebih Daripada Hanya Satu lagi Pretty Face

Bagi kebanyakan orang proses bercakap tentang seni halus arwah pemikiran akan bermain, menonton tarian seseorang, pergi ke galeri untuk melihat beberapa seni yang baik dan mungkin menyaksikan konsert di suatu tempat. Dan seni halus yang sangat menghiburkan. Setiap hari orang mencari peluang seni halus untuk pergi melawat atau mengambil bahagian dalam menambah kepada kehidupan mereka.

Tetapi seni halus adalah lebih daripada sekadar hiburan. Terdapat nilai banyak dalam seni halus dan hobi lain yang telah digunakan untuk meningkatkan kehidupan seseorang. Bukan sahaja orang itu, yang sedang mencari bahawa tiket konsert besar, tetapi juga orang itu yang hilang dan tidak dapat mencari jalan mereka di mana sahaja, apatah lagi untuk konsert.

Seni halus memberi kesan kepada kita dengan cara yang sedikit lain tidak. Seni menyentuh kami di teras kami dan berhubung dengan sesuatu yang kita tidak dapat dalam banyak kes. Seni yang istimewa khusus untuk hanya ketika itu. Mereka menyentuh kami dan mencapai ke dalam jiwa kita dengan cara yang kadang-kadang tidak ada orang lain boleh. Ia adalah sambungan ini kepada jiwa manusia yang menjadikan seni halus dan hobi lain yang berkait rapat alat terapeutik yang cemerlang untuk banyak penyakit dan kesusahan mental.

Ketika dunia terus memahami kesan seni ke atas manusia, psikologi menggunakan seni ini sebagai alat profesional telah keluar dari "rawatan alternatif" kategori dan kepada cahaya penuh dengan amalan terapi diterima.

Terapi Seni

Jadi bagaimana terapi ini bekerja dan apa yang ia tentang mereka yang membuat mereka berjaya? Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa mana-mana terapi seni halus perlu ditadbir oleh seseorang yang biasa dengan seni yang digunakan dalam terapi. Ini sudah tentu menjadikan amalan terapi seni sedikit lebih fokus untuk ahli terapi dan terdapat sedikit bahawa sama ada menggunakannya atau mempunyai kemahiran yang ditetapkan untuk menggunakannya walaupun mereka mahu.

Satu terapi yang popular untuk digunakan terutamanya dengan kanak-kanak atau orang lain yang mempunyai masa yang sukar untuk menyatakan diri mereka adalah terapi seni. Ini adalah peluang untuk membenarkan pesakit untuk menarik apa yang ada di fikiran mereka. Dalam banyak kes, pesakit sangat muda dan telah melalui beberapa peristiwa traumatik atau mempunyai kesukaran berkomunikasi dan gambar-gambar adalah satu cara untuk mula mendapat emosi mereka keluar.

Apabila gambar-gambar ini telah disediakan itu maka kerja terapi untuk membantu pesakit memahami apa yang ia adalah bahawa mereka menarik dan mengapa mereka melukisnya utama .The kepada terapi yang semakin pesakit untuk mula-mula cuba untuk meluahkan perasaan dengan cara individu yang sangat peribadi dan kemudian berkembang pada gambar-gambar melalui perbualan tambahan. Ini adalah cara yang sangat asas bahawa terapi seni kerja-kerja dalam kebanyakan kes. Selain itu, terapi seni tidak cenderung untuk bekerja dengan orang dewasa yang mengalami gangguan tekanan selepas trauma. Terapi boleh membuat keputusan jika ia adalah sesuai atau tidak dan mengambil dari sana.

Terapi Muzik

Daripada semua terapi seni halus yang digunakan hari ini, terapi muzik mungkin salah satu yang paling terkenal dan paling "matang" dari segi persekolahan, aplikasi teori dan terapeutik penerimaan dengan komuniti profesional kesihatan mental. Terdapat beberapa sebab untuk ini. Mungkin yang paling besar adalah bahawa kesan muzik pada jiwa manusia telah dikaji dan digunakan untuk tahun; abad sebenarnya. Oleh itu, ia telah melalui evolusi semula jadi.

Terapi Muzik mendapati pencetus muzik yang paling sesuai dengan isu pelanggan itu sedang membantu dengan dan menggunakan bahawa genre muzik untuk bekerja dengan pesakit dalam sesi terapi formal. Terapi muzik cenderung untuk bekerja dengan baik dengan anak-anak muda yang gelisah kerana ia cenderung untuk menenangkan mereka dan membawa tahap kebimbangan mereka ke bawah supaya mereka boleh menjadi lebih terbuka kepada perbualan terapi.

Terapi muzik sebenarnya berfungsi dengan baik dengan beberapa gangguan, isu-isu dan penyakit dan digunakan di mana-mana dari tadika ke rumah penjagaan. Sudah tentu ia tidak selalu digunakan untuk membetulkan isu-isu, kadang-kadang ia digunakan untuk membantu membuat Suasana menyeronokkan atau tenang atau keseronokan, bergantung kepada apa yang diperlukan pada masa yang tertentu.

Malah kita menggunakan terapi muzik sepanjang masa apabila kita menghidupkan radio selepas hari yang sukar untuk bertenang. Kami mencari muzik yang paling sesuai untuk kita mendapatkan mood kami untuk ruang yang kita inginkan dan kami bermain. Terapi muzik adalah lebih kompleks daripada cara yang kita gunakan dalam kehidupan seharian kita tetapi kedua-duanya berguna.

Terapi Menulis

Selama berabad-abad bertulis telah menjadi hobi yang banyak. Baik sebelum komputer dan penulis jenis menulis surat atau tenusu seperti yang diharapkan sebagaimana yang telah makan dan minum. "Posting" surat adalah masalah besar pada tahun 1700 dan 1800 dan satu yang memerlukan perhatian yang tinggi terhadap apa yang ditulis kerana anda tidak pernah tahu apabila masa seterusnya akan datang bahawa anda akan mempunyai peluang untuk menulis atau menerima surat lagi. Tidak ada peti mel ke bawah sudut dan posmen untuk menyampaikan setiap hari seperti hari ini. Ia adalah satu peluang berharga untuk menyatakan diri sendiri dengan mengatakan sesuatu yang penting.

Well menulis terapi banyak seperti yang masih. Dalam terapi penulisan anda diminta untuk menulis perasaan anda dan kemudian anda menyemak mereka tulisan dengan ahli terapi anda. Kadang-kadang anda akan diminta untuk menulis buku nota untuk jumlah masa yang tertentu, kadang-kadang anda akan diminta untuk menulis perasaan anda semasa anda berada di sesi. Secara bertulis terapi, keupayaan untuk melepaskan dan meletakkan di atas kertas apa sahaja yang datang ke dalam fikiran anda dan kemudian memutuskan kemudian mengapa anda mungkin telah menulis perkara-perkara yang anda menulis.

Terapi Menulis digunakan dengan banyak orang dewasa dan walaupun semua orang dewasa boleh dibuka kepadanya, ia cenderung untuk bekerja sedikit lebih baik dengan wanita. Juga kanak-kanak seolah-olah melakukan okay dengan itu tetapi mereka tidak sering mempunyai kecanggihan untuk meletakkan apa yang mereka fikirkan dan terapi lain seolah-olah bekerja lebih baik dengan mereka. Sekali lagi, seperti terapi formal yang lain ia adalah salah satu yang anda boleh mengambil dengan anda dan bekerja di rumah hanya untuk diri sendiri dalam usaha untuk memahami apa yang sedang berlaku sepanjang hari fikiran setelah hari.

Terapi Seni Kesimpulan

Mana-mana satu daripada seni halus boleh digunakan untuk memuat terapi rasmi atau peribadi. Mereka semua mempunyai keupayaan untuk mendapatkan di bawah kulit anda dan menyentuh beberapa tempat-tempat yang mungkin anda tidak akan membiarkan orang lain sampai. Mereka semua sihat dan boleh menjadi sangat menenangkan untuk anda jika anda mencari satu yang paling sesuai untuk anda. Tidak semua terapi seni halus betul untuk semua orang. Anda perlu mencari satu yang sesuai untuk anda semata-mata.

Mereka bukan saiz yang satu untuk semua dan tidak pula mereka satu penyelesaian automatik untuk apa yang merunsingkan anda. Anda akan perlu untuk menggunakan bentuk seni dan benar-benar membolehkan ia mempunyai keputusan yang anda cari. Hanya menghidupkan radio atau lukisan lukisan tidak akan dipotong jika anda tidak membenarkan diri anda untuk memahami mengapa anda menarik apa yang anda lakukan di tempat pertama. Membenarkan minda dan jiwa anda untuk menjadi kanvas kosong adalah sangat penting untuk membolehkan seni yang berbeza memberi kesan kepada anda.

Dalam terapi profesional terapi akan membantu mengenal pasti jenis terapi seni yang perlu digunakan dan mengapa. Tetapi jika anda mahu jenis terapi anda akan perlu untuk menuntut pengetahuan. Terapi kejiranan anda mungkin tidak menggunakan jenis terapi kerana mereka perlu mempunyai kemahiran ditetapkan dengan bentuk seni dan juga dengan isu-isu kesihatan mental. Terapi di luar sana walaupun begitu jika anda fikir ia adalah sesuatu yang anda ingin mengejar anda harus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar