Pra-Haid Sindrom dan Herba Cina - Akar Plaintain Air (Ze Xie)

Pra-Haid Sindrom dan Herba Cina - Akar Plaintain Air (Ze Xie)

Kesan sindrom Prahaid lebih 70% hingga 90% daripada wanita sebelum menopaus di Amerika Syarikat dan kurang bagi wanita di Asia Tenggara kerana perbezaan mereka dalam gaya hidup dan struktur sosial. Ia ditakrifkan sebagai fungsi yang rosak daripada ovari yang berkaitan dengan kitaran haid wanita, ia kesan keadaan fizikal dan emosi wanita, dan kadang-kadang mengganggu aktiviti harian akibat daripada turun naik hormon. Sindrom ini berlaku satu hingga dua minggu sebelum haid dan kemudian menurun apabila tempoh bermula. Dalam artikel ini, kita akan membincangkan bagaimana herba Cina akar plaintain air (ze xie) kesan wanita dengan PMS.

I. Definisi
The air pisang mempunyai daun berbentuk jantung, menegaskan di hujung mereka, semua dikumpulkan bersama di pangkalan kilang itu, ia telah digunakan dalam perubatan tradisional Cina dalam merawat buah pinggang fungsi tidak normal disebabkan oleh kekurangan corak yin buah pinggang dengan haba.

II. Bagaimana akar herba Cina plaintain air (ze xie) kesan wanita dengan PMS.
1. Beta-sitosterol
Akar plaintain air mengandungi jumlah yang tinggi beta-sitosterol dengan struktur kimia seperti kolesterol, ia membantu untuk menghalang tahap buruk aliran darah menyebabkan meningkatkan Transportaion oksigen dan nutrien kepada badan sel perlukan, dengan itu mengurangkan tanda-tanda keletihan, keletihan dan kehilangan tumpuan.

2. Alisol monoacetate
Ia juga mengandungi kimia alisol monoacetate yang merupakan diuretik, ia membantu untuk meningkatkan fungsi buah pinggang yang disebabkan oleh kekurangan yin buah pinggang dan dengan itu meningkatkan fungsi buah pinggang dalam rembesan kencing dan mengurangkan risiko pengekalan cecair dan berat badan.

3. anti-alahan
Ia juga membantu meningkatkan sistem imun dalam mempertahankan terhadap objek asing, bakteria dan serangan virus termasuk tindak balas alahan yang tidak teratur yang boleh merangsang pengeluaran sepanjang hormon tertentu dalam kelenjar, yang membawa kepada ketegangan saraf bagi sesetengah wanita dengan PMS.

4. galactagogue
Ia juga membantu untuk mengurangkan risiko ke atas pengeluaran prolaktin oleh kelenjar pituitari sebelum ovulasi menyebabkan mengurangkan gejala haid pra kelembutan payudara termasuk bengkak dan kesakitan.

5. Hypo-glycemic
Air plaintain akar juga mempunyai fungsi yang unik dalam mengawal tahap glukosa, dengan itu, ia membantu untuk mengawal tahap hormon adrenalin menyebabkan mengurangkan risiko tekanan dan makanan dan keinginan gula.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar