Sindrom dan Cina pra-haid Herbs - Cinnamon Bark (Rou Gui)

Sindrom dan Cina pra-haid Herbs - Cinnamon Bark (Rou Gui)

Kesan sindrom Prahaid lebih 70% hingga 90% daripada wanita sebelum menopaus di Amerika Syarikat dan kurang bagi wanita di Asia Tenggara kerana perbezaan mereka dalam gaya hidup dan struktur sosial. Ia ditakrifkan sebagai fungsi yang rosak daripada ovari yang berkaitan dengan kitaran haid wanita, ia kesan keadaan fizikal dan emosi wanita, dan kadang-kadang mengganggu aktiviti harian akibat daripada turun naik hormon. Sindrom ini berlaku satu hingga dua minggu sebelum haid dan kemudian menurun apabila tempoh bermula. Dalam artikel ini, kita akan membincangkan bagaimana herba Cina kayu manis kulit kayu (rou gui) kesan wanita dengan PMS.

I. Definisi

Kayu manis adalah pokok malar hijau yang kecil yang dipunyai oleh keluarga dan berasal dari Sri Lanka. Ia telah digunakan dalam perubatan tradisional dalam merawat kehilangan selera makan dan penyakit buah pinggang lain.

II. Bagaimana herba Cinnamon kulit (rou gui) kesan wanita dengan PMS Cina.

Dalam perubatan Cina kayu manis digunakan untuk merawat kekurangan buah pinggang yang & qi dan melegakan kesakitan akibat darah / qi.

1. antispasmodic
Kayu manis ubat kuat anti tdk teratur, ia membantu untuk menenangkan lebih otot aktif din badan yang disebabkan oleh darah dan qi genangan (atas pengeluaran hormon tertentu dalam hormon prostaglandin) di rantau ini abdomen menyebabkan mengurangkan risiko sakit perut dan kekejangan bagi sesetengah wanita dengan PMS.

2. Antioksidan
Ia juga bes terkenal dengan merawat jangkitan badan termasuk organ pembiakan dan keradangan yang disebabkan oleh kesan fizikal, pertumbuhan sel yang tidak teratur dan melindungi kerosakan hati.

3. anthelmintic
Selain membantu untuk mencegah cirit-birit, ia juga membantu untuk meningkatkan fungsi sistem pencernaan oleh cacing parasit Mengusir dari badan, sama ada dengan menakjubkan atau membunuh mereka.

4. Antiflatulent
Ia juga mengandungi bahan kimia yang digunakan untuk usaha mengurangkan atau mencegah gas berlebihan usus menyebabkan mengurangkan risiko kembung bagi sesetengah wanita dengan PMS.

5. Buah Pinggang
Kulit kayu manis juga membantu untuk meningkatkan fungsi buah pinggang dalam rembesan kencing, sekali gus mengurangkan risiko pengekalan air dan berat badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar